«موفقیت شما در شغل معلمی آنقدر که به روابط مثبت ، مهربانانه و اعتماد آمیز با دانش آموزان وابسته است به هیچ مهارت ، ایده ،ابزار یا دستور العملی بستگی ندارد» ( پروفسور اریک جانسون)
c داشتن رفتار مناسب را مهمترین وظیفه خود بدانید و آن را در راس امور قرار دهید .
c برای دانش آموزان فعالیتهای روز مره روشن تعیین کنید و از این عمل برای مدیریت بهتر کلاس درس استفاده کنید.
c وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید.
c به دانش آموزان به طور فعال مسئو لیت هایشان را آموزش دهید.
c حتی وقتی رفتار دانش آموزی مناسب نیست رفتارتان طوری باشد که حقوق اساسی خودتان و او را حفظ کنید.
c به دانش آموز مرتباً باز خورد رفتار مناسبش را بدهید. برای این کار رفتار او را با استفاده از واژه های مثبت توصیف کنید.
c به دانش آموزان یاد بدهید که به دستورها و توصیه هایتان توجه کنند.
c آگاهانه از حرکات و اشاره هایی استفاده کنید که اقتدار و اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.
c از روشهای مسالمت آمیز استفاده کنید.
c انتخاب های رفتاری روشنی در اختیار آنها قرار دهید تا برای تسلط روی رفتارشان تشویق شوند.
c از تمر کز بیش از حد روی رفتارهای نامناسبی که از دانش آموزان سر می زند خود داری کنید.
c از عزت نفس دانش آموزان حمایت و محافظت کنید.
c رفتار نامناسب را از رفتار کننده جدا کنید .
c به دانش آموزان فرصت بدهید تا بر رفتارشان مسلط شوند و بتوانند به توصیه های شما پاسخ مناسب بدهند.
c با قاطعیت موضوعات مهم را پیگیری کنید ولی نه با بی رحمی .
c مدام روابط کاری تان را با دانش آموزان هر چه بیشتر مستحکم کنید.
c موقع عصبانیت قضاوت نکنید . قبل از آرام کردن دیگران خودتان را آرام کنید.
c برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید و به تک تک آنها توجه کنید.
c به نظر هایشان با دقت گوش بدهید.
c حتی موقعی که دارید رفتار نامناسبشان را تصحیح می کنید به شأن و شخصیت آنها احترام بگذارید.
c و دست آخر اینکه: «همانقدر که فکر می کنید سزاوارید دانش آموزان به شما احترام بگذارند به آنها احترام بگذارید»...
نظرات شما عزیزان: